A classe hem parlat i he pogut veure breument les altes capacitats i que podem definir de la següent manera:
S'entén per Alta Capacitat Intel·lectual el conjunt dels fenòmens cognoscitius,
emocionals i motivacionals que requereixen una elevada
potencialitat intel·lectual inicial multidimensionalment configurada en diferents
aptituds que ha de cristal·litzar al llarg del desenvolupament cap a l’excel·lència com a
manifestació en la vada adulta, i en el funcionament cognitiu el qual es distingeix de les
persones amb capacitat intel·lectual mitjana. Són funcions resultans del procés de
desenvolupament a partir d’un substrat neurobiològic, les variables psicosocials
incidents en ell i l’educació, que condicionen la seva manifestació mes o menys estable
y òptima, no garantida per la seva configuració neurobiològic.
Els alumnes que presenten un diagnòstic d'altes capacitats normalment són molt inquiets i no aturen, per aquest motiu, he pogut llegir que moltes vegades es pot arribar a confondre el TDAH amb les altes capacitats. Per això crec que avui en dia això ja no pasa però fa alguns anys molts d'alumnes segur que varen fracassar a l'escola perquè els donaven per perduts i no varen veure totes les possibilitats que tenien. Quests alumnes han d'estar molt estimulats i han de tenir una feina adaptada a les seves capacitats per poder progresar i no quedar-se estancat i així evitar molts de probelemes en la conducta.
Enllaç definició: http://altascapacidadescse.org/Definiciones_Catalan.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario