En classe hem parlat de les rúbriques com a una eina molt útil per avaluar. És un mètode que serveix molt als alumnes, però que també serveix als professors ja que no només poden veure i tenir consciència del que s'avaluarà sinó que també té la base per poder tenir un aprenentatge més motivador i eficaç. A més, crec que és molt més efectiva si són els nins que realitzen la rúbrica a classe de manera conjunta amb tots els alumnes.
Dins la meva curta experiència en les pràctiques mai hem realitzat una rúbrica per avaluar algun criteri o alguna cosa. També hem va sorprendre, un dia parlant amb la meva tutora de pràctiques, vaig comentar la rúbrica com a eina per avaluar el producte d'un centre d'interès que feien a classe. La professora hem va quedar mirant i me va dir que no sabia el que era, que mai n'havia sentit parlar. El fet hem va sorprendre ja que hem pensava que era un terme o una eina més generelitzada però per lo vist no.
Com he comentat abans pens que la rúbrica és una eina molt interesant per a avaluar i que ajuda a totohom a poder tenir les mateixes possibilitats a l'ora de posar una nota, ja que els alumnes saben a que s'enfrenten i això implica un aprenentatge més significatiu. Per exemple en una feina si saben els continguts i els ítems que seran avaluats ja podran veure que no tot són continguts i això ajudarà a no aprendre totes les coses de forma memorítica per ammollar-ho i ja, sino que es fixaran en altres coses tal vegada més importants que aquesta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario