martes, 12 de abril de 2016

RACONS DE CATALÀ

En l'entrada anterior he parlat dels racons de matemàtiques que feim dins la meva aula de pràctiques. En aquesta explicaré els racons que feim a l'hora de català.

Personalment, crec que trebellar per racons ajuda molt a tots els nins i nines ja que tots van fent al seu ritme. A més, la mestra de suport entra dins l'aula i ajuda a tots els que ho necessiten i no només a aquells que presenten més dificultats a l'hora d'aprendre. També hi ha la tutora, que en aquesta hora es dedica sols a un grup ja que necessita gravar el racó.

Els racons que feim aquest trimestre són:


  • Gravacions: per a realitzar aquest racó, com he dit abans, és necesari la presència d'un mestre. el mestre dona una targeta als alumnes i aquests l'han de llegir un parell de vagades, l'han de practicar, i després la llegiran en veu alta i seran gravats per part de la mestra i després s'escoltaran per a veure com ho fan. Les frases que hi ha a la targeta són frases molt semblants, canviant algunes paraules i donant molta importància a les preguntes i a les exclamacions. D'aquesta manera, els alumnes han d'anar molt en compte a l'hora d'entonar les oracions. 
  • Cream un conte: per a aquest racó es necessari l'ús de la pissarra digital. Aquest racó consisteix en què els alumnes creen el seu propi conte, en grup. Per això utilitzen el programa StoryJumper. 


  • Comprensió lectora: en aquest racó els alumnes han de fer diferents fitxes de comprensió lectora. 







  • Daus: els alumnes tenen dos daus amb diferents imatges i els van tirant. El que els hi surt a la tirada els hi ha de servir per poder crear-se una història. 
  • Que pasa?: en aquest racó els alumnes tenen unes targetes amb imatges. els alumnes les han d'ordenar com ells vulguin i han d'escriure al quadern el que creuen que passa. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario